Proč jste na jaře unavení? A co s tím?

Venku všechno kvete, ale vy se cítíte, jako byste týden nespali. Čím to je? Může za to vyčerpání po zimě, kdy se vaše tělo bránilo chladu, nemocem i nedostatku světla. Pomozte mu se po zimě vzpamatovat a zbavte se jarní únavy!

Co vašemu tělu chybí?

Po zimě se sešlo hned několik bodů, ve kterých je vaše tělo na nule. Co mu chybí?

  • Má nedostatek vitamínů a minerálů
  • Potřebuje sluneční paprsky – a s nimi spojený vitamín D
  • Energii čerpá ze zásob
  • Metabolismus má za sebou těžké období
  • A upřímně, že vy jste tomu spánku přes zimu moc nedali?

A co tedy s tím?

Najeďte na jarní jídelníček

Ulehčete svému metabolismu lehčí stravou. Jezte čerstvé potraviny, zeleninu, luštěniny, ryby, mléčné výrobky, ale také semínka nebo klíčky. Zvažte také snížení spotřeby masa, které se těžko tráví. Není náhoda, že zrovna na toto období vychází masopust! S jarní stravou doplníte tělu vitamíny, minerály, probiotika a další důležité látky. Zároveň mu ulehčíte od náročného trávení těžkých jídel.

Vyrazte ven

Konečně vykouklo sluníčko! Vašemu tělu jeho paprsky chyběly, pomáhají mu totiž s tvorbou vitamínu D a také serotoninu, „hormonu štěstí“. Pokud si tedy každý den uděláte čas na procházku, budete se hned cítit lépe.

Spojte pobyt venku i s pohybem, například vyjížďkou na kole. Pohyb vám prospěje fyzicky i psychicky – odpočinete si u něj a odbouráte stres. Nebojte se vyrazit ani za chladnějšího počasí, stačí se vhodně obléct a otužování navíc prospívá vaší imunitě.

Zpomalte

Únavu může způsobovat i vaše vražedné tempo. Nenakládáte si trochu moc práce? Najděte si každý den čas na to, co vás baví, ať už je to četba, sport, nebo kreativní tvoření. Jednoduše vypněte a odpočívejte.

Nepodceňujte ani důležitost spánku. Důležitá je nejen jeho délka, ale také kvalita: přečtěte si, jak si zajistit kvalitní spánek!

Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli.