Celá kancelář kašle. Jak zůstat zdraví?

Pomalu se ochlazuje a kolem vás se znovu odehrává známá scéna: kolega kašle na celou kancelář, kolegyně vypadá, že ji brzy skolí horečka… A vy mezi nimi musíte pracovat a doufat, že neonemocníte.

Nečekejte, až nachlazení dolehne i na vás! Vyzbrojte se a braňte se virům pomocí následujících tipů.

Co můžete proti nachlazení udělat v kanceláři?

Nejrizikovější je práce v open space, problémový je ale pobyt v jakémkoliv sdíleném prostoru. Viry se drží na klikách, telefonech, stolech… Jednoduše všude v okolí nemocného. Co dodržovat, abyste se jim vyhnuli?

  • Větrejte – a to intenzivně. Otevřít jednou denně okna dokořán je lepší než je mít celý den na větračku.
  • Nepůjčujte si mobil. Nepijte ze stejných sklenic nebo hrníčků s dalším kolegou.
  • Nedotýkejte se rukama obličeje a nemněte si oči. Stačí se dotknout kliky a pak si rukama zanesete virus až k nosní sliznici.
  • Udržujte v čistotě klávesnici, myš a svůj stůl. Skvěle vám k tomu poslouží například dezinfekční ubrousky.
  • Myjte si ruce. Pravidelně, teplou vodou a mýdlem.

 

 

Jak se na období nemocí připravit?

Boj s nachlazením bohužel není otázka jen dní, kdy jste v kontaktu s nemocným kolegou. Na období viróz se připravujte v průběhu celého roku tak, že budete posilovat svou obranyschopnost. Jak na to?

1.      Dbejte na vyváženou stravu

Aby se vaše tělo dokázalo bránit, potřebuje látky důležité pro imunitu. Mezi ně patří vitamín C, který je nejvíce obsažený třeba šípcích, černém rybízu nebo rakytníku. Získat ho můžete i z doplňků stravy. Doplněk stravy Tantum Natura obsahuje vedle vitamínu C také zinek a propolis, přírodní látku, která působí příznivě na imunitu.

Nezapomínejte na dostatečné množství zeleniny. Prospějí vám také luštěniny nebo například hlíva ústřičná, která podporuje imunitu.

2.      Odpočívejte – i aktivně

Stres a přílišný zápřah vaše tělo oslabuje. Proto nezapomínejte odpočívat. Udělejte si čas sami pro sebe, dělejte to, co vás baví. Jednoduše: nepřehánějte to s prací, protože nemocní a vyčerpaní jí stejně moc neuděláte.

3.      Otužujte se

Připravte se na chladnější počasí, aby vás nemohlo oslabit. Začněte například chodit do sauny, která je skvělá i jako relax. Na otužování je výborná i ranní studená sprcha, která vás zároveň probere a nastartuje.

4.      Vyrazte ven

Vašemu zdraví prospěje čerstvý vzduch, pobyt na sluníčku a trocha pohybu. Na podzim si vyrazte třeba na dlouhou procházku do lesa, den plný pohybu vás nabije energií.

5.      Nezapomínejte pít

V chladném počasí máme tendenci zapomínat pít – nemáme totiž takový pocit žízně jako v létě. Přesto naše tělo i na podzim a v zimě potřebuje dostatek vody. Ta mu pomáhá vyplavovat škodlivé látky, je to ten nejpřirozenější detox.

Dodržujete všechny zmíněné rady, ale stále se cítíte unavení? Podívejte se na recepty, které vás udrží na nohách.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli.