7 potravin, s kterými porazíte podzimní únavu

Podzimní únava dokáže znepříjemnit život. Přečtěte si, jakými potravinami ji zaženete.

#1 Banán

Banán je skvělým a především rychlým zdrojem energie, obsahuje totiž rovnou tři druhy sacharidů – fruktózu, sacharózu a glukózu. Kromě toho obsahuje draslík, železo, zinek a je jedním z nejbohatších zdrojů hořčíku. A jako bonus je lehce stravitelný.

#2 Špenát

Na podzim do svého jídelníčku nezapomeňte zařadit špenát, který je plný antioxidantů. Snažte se ho tepelně upravovat co nejméně, aby neztratil důležité vitamíny. Pokud z něj chcete vytěžit co nejvíc, udělejte si špenátové smoothie.

#3 Zelí

Ať už bílé, nebo červené, oba druhy jsou kvalitním zdrojem energie, vitamínů a stopových prvků. Červené zelí obsahuje více bílkovin, sacharidů a železa. Bílé kysané zelí obsahuje navíc vitamín B12, který podporuje aktivitu nervové soustavy a duševní svěžest. Za účinnosti zelí v boji proti únavě vděčíme především kombinaci vitamínu C, železa a hořčíku.

#4 Med

Kromě dávky energie působí med na posílení imunity, což v podzimních plískanicích přijde vhod. Pokud si hlídáte linii, oceníte, že med má méně kalorií než cukr. Chcete se o medu dozvědět více? Přečtěte si náš starší článek. Pokud hledáte rychlé řešení vaší únavy a nepříjemných pocitů v krku, vyzkoušejte medové pastilky doplňku stravy Tantum Natura, které vás díky obsahu vitaminu C nejen vzpruží, ale také skvěle chutnají. Vybírat můžete z příchutí med a citrón nebo med a pomeranč.

#5 Ovesné vločky

Ovesné vločky vám dodají kvalitní a dlouhotrvající energii. Jak je to možné? Vločky obsahují sacharidy s dlouhým řetězcem, energie se tak z nich uvolňuje postupně.

#6 Brokolice

Koenzym Q10 jistě znáte z kosmetických reklam, ale věděli jste, že kromě krémů proti vráskám ho najdete i v brokolici? A víte k čemu je dobrý? Sloučenina koenzym Q10 je obsažená ve většině lidských buněk a hraje důležitou roli při produkci energie.

#7 Hořká čokoláda

To nejlepší na konec. Pokud sotva stojíte na nohou, dopřejte si kvalitní hořkou čokoládu s vysokým obsahem kakaa. Proč je vysoký obsah kakaa důležitý? Kakao obsahuje také kofein, proto nám dodá více energie, než čokoláda plná cukru. Kromě dávky energie vám čokoláda pomůže zlepšit koncentraci i uvolnit napětí a stres.

Ale nezapomeňte – všeho s mírou, ani kvalitní čokolády byste se neměli přejídat.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli.