10 tipů, jak v těhotenství vyzrát nad nachlazením

V těhotenství nemyslíte už jen na sebe, ale musíte chránit i zdraví vašeho dítěte. Dbejte na následující rady a užijte si těhotenství bez zbytečných starostí.

1.     Nepodceňujte prevenci

Prevence je základ. Jezte vyváženě, do jídelníčku zařaďte především zeleninu a ovoce a nepodceňujte vhodné oblečení.

2.     Hodně pijte

Tekutiny pijte po menších dávkách, ale po celý den. Při nachlazení jsou vhodné zejména slabé čaje.

Zázvorový čaj je skvělou volbou pro své antibakteriální a protizánětlivé účinky, v začátku těhotenství působí i proti ranním nevolnostem.

Užívání zázvoru v těhotenství proti nevolnostem nebo zvracení není pro plod nebezpečné, pokud žena dodržuje doporučené dávkování. Denní dávka by neměla překročit více než 1 gram sušeného nebo 4 gramy čerstvého zázvoru. Zázvor totiž způsobuje nadměrné prokrvování, které by mohlo vést k předčasnému porodu. Ve vyšším stupni těhotenství se o jeho užívání poraďte s lékařem.

 

 

3.     Odpočívejte

Těhotenství je už samo o sobě namáhavé. V kombinaci s nachlazením o to více. Dopřejte si proto dostatek odpočinku.

4.     Buďte v pohodě

Možná vám to připadá banální, ale psychická pohoda dokáže divy. Když cítíte, že na vás jde nachlazení a máte strach o miminko, snažte se nestresovat a nemyslete na nejhorší. Stres může způsobit více škody než obyčejné nachlazení.

5.     Doplňte vitamín C

Vitamín C napomáhá normální funkci imunitního systému a funguje jako účinná vzpruha v období nadměrného stresu. Velký obsah vitamínu C najdete v šípku, červené paprice, zelí, brokolici i kiwi.

Nebo můžete sáhnout po doplňcích stravy: pastilky Tantum Natura pomáhají proti chrapotu i škrábání v krku a jsou vhodné pro těhotné i kojící ženy.

Přečtěte si, jaké jsou největší mýty o vitamínu C.

6.     Vyhýbejte se přeplněným místům

Kde je hodně lidí, je i hodně bakterií a virů. Omezte proto návštěvy míst, která se hemží lidmi jako například veřejnou dopravu, nákupní centra nebo kina.

7.     Pozor na rizikové faktory nachlazení

Nachlazení vás může potrápit i v létě, jak jsme psali v tomto článku. Může za to často klimatizace. A to nejen kvůli proudění chladného vzduchu, ale také kvůli bakteriím, které se v nich vyskytují. Také velké teplotní výkyvy mají na letní nachlazení značný vliv.

8.     S bylinkami opatrně

Názory na některé bylinky v těhotenství se různí. Bez obav si můžete dopřát mateřídoušku, mátu, lípu nebo třeba jitrocel. Vyhýbejte se však nadměrné konzumaci jednoho druhu bylinky a raději je střídejte.

 

 

9.     Myjte si ruce

Důležitost mytí rukou vám jistě zdůrazňovaly už učitelky v mateřské školce. Obzvlášť po pobytech na veřejných místech si ruce umyjte důkladně mýdlem a teplou vodou. Mějte stále při ruce i dezinfekci a vlhčené ubrousky.

10.Ptejte se

Pokud si nejste jistá s léčbou nebo máte jakékoliv obavy nejen o vaše zdraví, ale i o zdraví vašeho miminka, nebojte se obrátit na lékaře.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli.